Nivaagaards Malerisamling søger en eventkurator til at planlægge, udvikle og gennemføre museets mange arrangementer.
Som eventkurator skaber du vedkommende oplevelser med arrangementer, der går i tråd med de skiftende særudstillinger og samtidig sætter museets egen kunstsamling og profil i spil. Du har en bred kulturel indsigt, kan tænke i store og små formater til forskellige målgrupper i kunstens rammer og evner at række ud til de mange fag- og kulturpersoner som lokale samarbejdspartnere, der er med til at tegne museets program.
Nivaagaards Malerisamling har generøsitet, nærvær og liv som sine kerneværdier og ønsker med sine skiftende særudstillinger og egen samling, der spænder over 500 års kunsthistorie, at være et mødested på tværs af generationer – for både det store, skiftende publikum udefra og for kernepublikummet i nærområdet. Museet er beliggende i naturskønne omgivelser ud til fredede strandenge og har på flere måder en grøn profil, hvor natur og bæredygtighed indgår i museets udvikling af arrangementer, udstillinger, undervisning og daglige drift – med jordvarme, grøn energi og miljøcertificeringen Green Attraction.
Eventkuratoren arbejder strategisk og praktisk - fra programplanlægning over oprettelse af billetsalg og produktion af plakater til afvikling af arrangementerne. Du er selv med til at sætte præg på formaterne, der spænder over foredrag, samtaleformater, koncerter, fællessang for voksne og børn, litteraturarrangementer, omvisninger, filmvisninger, korkoncerter, croquis, tegnehold for børn, workshops og arrangementer i museets omgivende natur. Derudover familiearrangementer og tilbagevendende traditioner som halloween i samarbejde med museets undervisningsansvarlige.
Du arbejder selvstændigt og har stor indflydelse på indhold og tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver, samtidig med at du bliver en del af et dedikeret og kompetent team. Du refererer til museets kommunikationsansvarlige og er i løbende dialog med gode kollegaer i kunstafdelingen og salg og service. Derudover er du i kontakt med hele husets skønne flok af ildsjæle, der udover administrationen tæller museets cafepersonale, receptionister og 70 frivillige.
Eventkuratorens arbejdsopgaver spænder over at:
• planlægge og udvikle arrangementer til halvårsprogrammer med de skiftende særudstillinger som omdrejningspunkt
• koordinere og delvis deltage i afviklingerne og kunne agere vært
• stå for formidlingen af arrangementerne i trykte formater (kalender/plakater) og på hjemmesidens kalender samt oprette billetter i billetsystem
• fonds- og puljeansøgninger
• indsamling og analysering af data til publikumsundersøgelser
Vi søger en eventkurator med stærke faglige og personlige kvalifikationer, der:
• har en baggrund inden for events og formidling i kulturens verden og praktisk erfaring med planlægning og afvikling fra A til Z
• har en lang eller mellemlang videregående uddannelse og kan omsætte formidling af kunst og kultur til oplevelser
• har et indgående kendskab til kultur og er evigt nysgerrig på verden
• kan indgå aftaler og udvikle formater med forskellige typer af fagpersoner, kulturpersonligheder og lokale samarbejdspartnere
• har skriftlige og visuelle evner i formidlingen af oplevelserne på museet
• har stærke samarbejdsevner og en god intuition
• er initiativrig og evner at se potentialer
• kan have mange bolde i luften og give andre en hjælpende hånd
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig og ønskes besat snarest muligt, da vores nuværende eventkurator har søgt nye udfordringer. Skiftende arbejdstider skal påregnes. Løn efter kvalifikationer.
Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til museets kommunikationsansvarlige, Kirsten Baltzer Kahr på tlf. 93880181 eller e-mail: kbk@nivaagaard.dk, hvortil ansøgningen også sendes. Ansøgningsfristen er 19. februar 2025. Samtaler søges gennemført i uge 9.